reklama

Čo myslíte, je rozdiel medzi blogerom a žurnalistom?

Sudca federálneho odvolacieho súdu (USA) zastáva názor, že sa nedá presne vymedziť deliaca čiara medzi novinármi a blogermi. Ako kľúčové pritom vidí známe „právo“ reportérov na zachovanie anonymity svojich informačných zdrojov ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

... zaradenie blogerov medzi žurnalistov by zvýšilo potenciál na únik rôznych údajov z vládnych inštitúcií, lebo hociktorý úradník by mohol požiadať priateľa aby si zriadil blog, cez ktorý by anonymne poskytoval najrôznejšie „story“. Na druhej strane striktné odlišovanie blogerov od žurnalistov by fakticky znamenalo vytvorenie do istej miery preferovanej, „licencovanej“ tlače, čo sa príliš nezhoduje s predstavou slobody slova.

To je názor amerického sudcu, ale zdá sa, že podobné nejasnosti okolo rozdielov medzi novinármi a blogermi sú aj u nás ... . Tak sa aspoň dá vysvetliť skutočnosť, že som nedávno dostal pozvánku na stretnutie vedenia jednej počítačovej firmy s novinármi ... keď som pátral po dôvodoch zaradenia na zoznam pozývaných, dozvedel som sa, že ma tam zaradila agentúra, ktorá stretnutie mediálne zabezpečovala, a že trvala na to, že to je správne (BTW, pri mojom mene sa údajne uvádzalo, že som zo SME ... ;-).

Jozef Vyskoč

Jozef Vyskoč

Bloger 
  • Počet článkov:  166
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Živí sa poradenstvom v oblasti bezpečnosti informačných systémov. Pravidelný prispievateľ do patavedeckých seminárov v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  BezpečnosťOchrana súkromiaPatavedaVzdelávanie a výskumNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu