Vo všeobecnosti, veda skúma ČO je príčinou, pozadím niektorých javov/udalostí, ľudí zas najviac zaujíma KTO je v pozadí niektorých udalostí. Potiaľ je to v poriadku, smerovanie vedy je v zásade v súlade s tým, čo ľudí zaujíma. Ak sa však pozrieme bližšie na matematiku, ihneď postrehneme diametrálny rozdiel medzi jej smerovaním a tým, čo ľudí v skutočnosti najviac zaujíma. Stručne – matematika sa orientuje na generovanie tvrdení o tom, čo PLATÍ. Pozorovaním ľudského spoločenstva poľahky zistíme, že jeho pozornosť je najviac zameraná smerom k informáciam o tom, kto NEPLATÍ. Za takýchto okolností sa niet čo čudovať, že matematika nie je pre ľudí zaujímavá. Stačilo by pritom tak málo – aby sa matematika preorientovala, prispôsobila záujmom a potrebám ľudí a začala generovať výsledky o tom, čo neplatí.
V súlade so zvyklosťami, vyššie uvedený výsledok neodznie na najbližšom patavedeckom seminári 6.12.2004 .
Ako zatraktívniť matematiku
Aj keď je matematika len vedou, z bližšie nevysvetliteľných citových dôvodov mi je celkom sympatická. A preto mi nie je ani ľahostajná známa skutočnosť, že ešte stále väčšina ľudí nemá k matematike pozitívny vzťah. Patavedecký prístup, prekračujúci hranice medzi jednotlivými vedami, jasne odhalí základné príčiny neobľúbenosti matematiky a naznačí tak cestu, ktorou by sa matematika mala uberať aby sa stala pre ľudí zaujímavou.